Lasagne alla Cristina


Ce nume aiurit, nu?!
De ce le-am numit aşa? Pentru că nu m-am inspirat de nicăieri. (Am mereu idei trăsnite.) 
Am folosit o tavă rotundă pentru că nu am o tavă dreptunghiulară/pătrată destul de înaltă.
Este o reţetă alternativă (cu ciuperci). Gătită integral (inclusiv pasta) de „mânuţele” mele. Este a 3 a oară că fac, de când m-am întors, şi nu-mi vine să cred cât de bună e. Am mâncat 2 porţii azi şi 2 aseară. Ruşine să-mi fie!
Totuşi, cum de nu m-am gândit niciodată să fac (acasă) cât timp am stat în Italia? Aş fi lăsat o impresie „emoţionantă”.
Aşa cum vei face şi tu când vei decide să încerci reţeta mea.

În Italia am gătit, de câteva ori, lasagne. Lucram într-un bar în Firenze. Nu era chiar bar pentru că serveau şi prânzuri, cine etc. Dar se numea bar. :)
Ceea ce preparam eu acolo era jucărie. Totul era cumpărat, eu trebuia doar să „asamblez”.
Sincer vă spun că nu-mi plăcea lasagne! Am gustat de câteva ori şi nu m-a inspirat deloc. Nu numai în barul ăla dar şi-n alte restaurante faimoase.
Explicaţia este că nu-mi place „il ragù”. Ragù-ul este un sos care se foloseşte per condimentare la pasta (ragù alla bolognese) şi lasagne.
Toată lumea ştie ce sunt lasagne-le, nu? Dacă nu ştii: este o mâncare tipică italiană (Emilia-Romagna) cu sos ragù şi besciamella. Este una dintre mâncărurile cele mai iubite şi faimoase în toată lumea.
Ragù= este un sos din carne tocată cu roşii (sos de roşii)
Multă lume obişnuieşte să creadă că lasagna este foarte greu de făcut şi mai bine o mănânci la restaurant.
Eu, te asigur, nu numai că este simplu de făcut dar chiar foarte rapid şi economic.


Grad de dificultate: mediu
Timp de preparare: 60-70 minute
Porţii: 8

Ingrediente:
  1. 1 borcan de ciuperci (de care o fi)
  2. 50 g ciuperci uscate. Ghebe, dacă este posibil, pentru că sunt cele mai parfumate
  3. 1 borcan de 400 g sos de roşii. Al meu era făcut în casă
  4. 700 ml besciamella reţeta aici. Sos besciamella.
  5. 100 g grana padano sau caşcaval. Eu nu am avut. Am pus brânză topită care nu s-a topit! Era bună dar NEVER AGAIN!
Pentru pastă:
1+1/2 căni făină albă, 3 linguri făină neagră, 2 linguri griş de grâu, 1 cană apă, puţină sare
    Mod de preparare pasta cu făină neagră şi griş (poţi face doar din făină albă):
  • Pune toate făina într-un bol/lighean. Adaugă un pic de sare şi 1 pahar de apă, deocamdată.
  • Frământă până se încorporează totul. Aluatul trebuie să fie destul de tare dar elastic. Mai adaugă apă. dacă mai trebuie. Împarte aluatul în 3.
  • Întinde 3 foi cât de subţiri poţi. Eu le-am făcut prea groase (3 ml). Nu recomand decât la iubitori.
Mod de preparare lasagna:
  1. După ce ai făcut besciamella (reţeta aici, click pe nume)
  2. Taie ghebele (ciupercile uscate) în bucăţi mai micuţe. Scurge ciupercile de zeamă
  3. Pune sosul de roşii într-o crăticică. Este posibil să faci şi cu bulion. 5-6 linguri + 1 pahar lapte să devină destul de lichid. Adaugă ciupercile uscate lasă să fiarbă la foc slab câteva minute (5-6 min).
  4. Adaugă ciupercile din conservă/borcan. Amestecă foarte bine şi lasă alte 3-4 minute. Pune sare după gust.
  5. Pune 3-4 linguri de besciamella în tava în care ei face lasagna
  6. Aşterne prima foaie. Toarnă jumătate din sosul cu ciuperci. Întinde uniform
  7. Adaugă 5-6 linguri (orientează-te după cantitatea pe care o ai; va trebui să pui şi deasupra (mai mult decât în interior). În total va trebui să foloseşti de 4 ori= 4 straturi) de besciamella
  8. Aşterne a doua (2) foaie. Toarnă restul de sos cu ciuperci şi roşii. Alte 5-6 linguri de besciamella dispusă uniform.
  9. Aşterne a treia foaie. Toarnă restul de besciamella (trebuie să fie mai multă, este important). Împrăştie grana padano măcinat (ras pe răzătoarea mică) sau caşcavalul ras pe răzătoarea mare.
  10. Dă la cuptor pentru 45-60 de minute. Opreşti focul şi laşi în cuptor să se odihnească vreo 30 de minute. Este fundamental. Altfel nu vei reuşi să o porţionezi. Nu ai cum să ştii dacă e coaptă destul. Te orientezi singur.
Menţiuni:    
1. Făina neagră are un gust destul de pronunţat (nu place la toată lumea) aşa că, dacă nu ştii că-ţi place foloseşte doar făină albă. Foile să fie cât mai subţiri posibil. La mine sunt MULT prea groase. Nu recomand! Decât dacă preferi aşa. Mie îmi place aşa.
2. Besciamella să fie destul de lichidă. Ultimul strat de besciamella să fie destul de gros (mai mult ca la mijloc) altfel se usucă deasupra.
3. Sunt sigură că ai văzut felii/porţii de lasagna tăiate perfect. Vei fi foarte frustrat când vei face şi tu pentru că, imediat ce ai făcut-o, este imposibil să tai porţii perfecte. Abia când s-a odihnit (aproape rece) porţiile vor române întregi. În restaurante lasagna este făcută dinainte, evident. Coaptă doar la jumătate (1/4, depinde de restaurant) Când vine servită e coaptă din nou şi se taie foarte bine. Aşa că nu te necăji prea tare dacă „se împrăştie”. Dacă vrei să faci „una bella figura” o coci cu câteva ore înainte a de a o servi. Cu jumătate de oră înainte să o pui pe masă, o bagi din nou la cuptorul cu foc puternic (sau microunde) vreme de 20 minute. Aşa se va tăia perfect.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii