Pască cu ciocolată


Grad de dificultate: mediu
Timp de preparare: 10 min + 30 timpul de coacere
Porţii: pentru o pască cu diametrul de 22-24 cm

Pentru unii Paştele a trecut; pentru alţii mai este ceva timp. M-am gândit să vă dau reţeta mea (de la mama) de Pască. Sunt sigură că majoritatea o fac în acest mod. O postez pentru cei care nu ştiu.

Ingrediente
  1. 500 g brânză dulce de vaci
  2. 2-3 ouă
  3. 3-4 linguri de cacao (eu am pus Nesquick care e dulce şi am scos zahărul, dar e bună şi cacao amară/naturală)
  4. 4 câteva bucăţi de ciocolată, albă ar fi mai bine. Se notează mai mult. Dar e bună şi neagră
  5. 4-6 linguri de zahăr, dacă praful de cacao nu e dulce, ai grijă (după gust)
  6. 4 linguri făină de grâu albă
  7. coaja de la 1 lămâie
  8. facultativ: stafide/fructe confiate
  9. tot facultativ se pune un pic de drojdie. Sincer nu am văzut niciun efect. Am făcut şi cu şi fără. Au crescut la fel: adică nu prea cresc. :p
Mod de preparare
  1. Rade coaja de lămâie pe răzătoarea mică
  2. Pune brânza într-un bol. Adaugă ouăle şi restul ingredientelor (în afară de ciocolată). Amestecă foarte bine cu o lingură de lemn
  3. Toarnă totul într-o tavă rotundă (22-24 cm), pune ciocolata deasupra, făcând o cruce sau ce vrei tu. Pune bucăţele mici şi în aluat, în tavă deasupra sau în interior. Cum vrei. Eu am pus nişte foitaj deasupra dar cuptorul părinţilor nu are foc deasupra şi nu a fost o idee inspirată. Dacă ai cuptor cu foc deasupra poţi să pui, arată tare frumos. Ai grijă să coacă bine deasupra (mă refer la foitaj)
  4. Ţine la cuptor cam 35-45 de minute (depinde de cuptor). Temperatură medie. Singurul mod de a şti  dacă e coaptă bine este cântărirea tăvii în mâini. Am mai zis: dacă e grea nu e coaptă destul. Mai lasă 5 min.   

    Menţiuni: Eu am făcut 3 feluri de pască: simplă (cu brânză dulce, evident), cu stafide+cioc, cu cacao+cioc+stafide

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii