Bors cu broccoli, sfecla, pastai si carne

De cate ori nu am scris ca nu sunt amatoare de borşuri, în general? De multe ori. Am adaugat fraza asta la fiecare inceput de post. Dar am inceput sa le iubesc si am sa-ti spun si de ce. 
Sunt simplu de facut si poti pune inauntru de toate. Pe bune. Orice vrei, in afara de miere, zic eu. Dar gusturile NU se discuta. Okay? Vrei sa pui miere, treaba ta. Dar dupa nu veni la mine sa plangi ca a iesit dezgustator. Iti asumi responsabilitatea actiunilor. 

Saptamana trecuta, o draga prietena de a mea, Martine, a cazut la pat. Groaznic de bolnava. M-am ingrijorat teribil. 
Am reusit sa o vad dupa o saptamana in care nu mancase nimic. Biata de ea. Mi-au dat lacrimile.
I-am zis: Iti fac o supa cu carne, o sa-ti faca bine. Reteta mea.
--- Nu te supara, dar nu ma simt in stare sa mananc carne. Mi-a zis cu voce plapanda.
Dar eu am tacut si am facut. Zica lumea ce o vrea, carnea, cateodata face bine. 
Crezi sau nu, a mancat 2 farfurii pline, una dupa alta. A fost prima mancare in 6 zile. A fost randul ei sa-i dea lacrimile. I-a amintit de copilarie. Atatea culori intr-o singura farfurie. Atatea gusturi si emotii... .
Asa ca... vezi tu daca sa incerci sau nu.


Gluten free. Toate ingredientele sunt optionale si intercambiabile. O fi un cuvant in romana asta? Boh.

Grad de dificultate: redus
Timp de preparare: 25-30 min
Porţii: 4-6

Ingrediente
  1. 3 cartofi
  2. 1 ceapa galbena
  3. 1 morcov
  4. 1 ardei gras/gogosar/capia, etc
  5. 200 g carne de porc
  6. 100 g broccoli
  7. 100 g pastai verzi
  8. 1 sfecla rosie mica (50 de g circa, sau 100, cum vrei)
  9. pătrunjel după gust
  10. sare după gust
  11. 2 linguri de ulei
  12. Optional: 1 linguriță boia de ardei iute (1 ardei iute)
  13. 200 ml suc de roșii/2 linguri bulion sau bors (reteta aici)
  14. 4 – 5 căni de apă - depinde de cat de lichida (groasa) vrei sa o faci

Mod de preparare
  1. Taie ceapa, pune-o la călit în ulei într-o oală (unde ai pus uleiul) vreme de 2 min (foc slab)
  2. Spală și curăță morcovul, trage-l la răzătoare/sau taie-l cubulețe
  3. La fel faci cu ardeiul dupa care le pui peste ceapa, la calit, putin, foc slab
  4. Speli carnea si o tai cuburi de 2-3 cm. Da, ai citit bine, cuburi mici, nu cum suntem noi obisnuiti. O pui apoi peste ceapa, ardei si morcov. Lasa 5 minute la foc mediu, amestecand constant
  5. Curăță, spală cartofii: taie-i cuburi
  6. Spali pastaile, le tai bucati dupa gust, idem cu sfecla rosie
  7. Toarnă apa, adaugă cartofii curăţaţi, spălaţi, taiaţi cubuleţe, apoi sfecla. Lasa sa fiarba circa 10 min
  8. Adaugi apoi pastaile si broccoli, amestecă şi lasă să fiarbă la foc domol vreme de alte 10-15 min.
  9. Pune sarea, borșul sau si sucul de roșii - mai lasă 2-3 min, apoi pătrunjelul, verifică de gust şi e gata



Menţiuni
1. Cum am zis la inceput, toate ingredientele se pot inlocui cu cele dupa gustul si posibilitatea fiecaruia. Indrazneste!!!
2. Daca tii post sau esti vegan/vegetarian, elimina carnea. Gustul va fi schimbat, dar te asigur ca este exceptional si fara. Am probat!


**
Daca ai apreciat, te rog da un like, share, lasa un comment (engleza-i la putere - romgleza. :P) sau alatura-te la fomidabila pagina de Facebook. O gasesti tu pe undeva pe aici. Se plimba aiurea. Nu stiu ce-i cu ea.
Vezi ca sunt doua meniuri sus pline cu fel de fel de retete, daca nu ai observat.
Cand cauti ceva pe blog, foloseste diacitrice (ă, â, î, ș, ț), daca nu gasesti incearca fara.
Nu uita sa ma urmaresti sau sa-mi citesti cartile pe Amazon.
Multumesc, om cu suflet! Pe data viitoare.

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii