Albă ca zăpada de post



Prăjituri de iarnă ( în special pentru Craciun şi Revelion). Anii 70-90.
Reţeta modificată de Albă ca zăpada: de post şi pentru vegani/vegetarieni/celiaci cu făină de soia. Din nefericire mie nu mi-a ajuns făina de soia (aveam rămasă prea puţină) şi am mai adăugat 1/2 cană făină de grâu.
Nu prea e albă pentru că făina de soia e puţin (mai mult, vezi imagine) gălbuie dar este extrem de fragedă. 

Am făcut doar o foaie (special pentru Mihaela) pentru că sunt la dietă şi era doar să văd dacă iese bună cu făină de soia. Din câte am observat e PERFECTĂ. Probează cu încredere. Cred că o pungă de 400-500 g îţi ajunge (inclusiv pentru cremă).
Pentru reţeta originală click aici


Ingrediente pentru 1 foaie
  1. 1 +1/2 pahar de apă
  2. 3 linguri ulei de floarea soarelui
  3. 3 linguri zahăr
  4. 1 linguriţă amoniac stins în oţet
  5. un borcan de 300 g de făină de soia (atât am avut)
  6. 1/2 cană făină de grâu.
Ingrediente pentru cremă:
  1. 2 +1/2 pahar apă de la robinet (ca în imagine)
  2. 3 linguri zahăr
  3. 3-4 linguri pline de făină (de soia sau migdale dacă suferi de celiachie. Eu nu am mai avut)
    4 linguri margarină vegetală

Am decis să nu pun lămâie că mi s-a părut tare bună crema şi aşa.

Mod de preparare:
  1. Se pune apa, uleiul, zahărul, amoniacul stins. Se amestecă foarte bine
  2. Se adaugă făina, se frământă până faci o cocă elastică pe care să o poţi modela.
  3. Se urmează paşii de la reţeta originală aici!.... Se întinde foia. Se pune la cuptor/rolă (eu am făcut şi pe plită. Am pus tava pe plită; nu acum; şi s-au copt bine. Ele AR TREBUI să ramână albe... că de aia se numesc albă ca zăpada! Nu?!
    Crema:
  4. Se dizolvă făina în apa rece, se adaugă zahărul. Se pune la fiert pe foc sau la microunde (mult mai sigur că nu se lipeşte deloc). Eu am pus la microunde pentru 8 minute circa.
  5. Se scoate se lasă câteva minute să se răcească, se adugă margarina. Se amestecă foarte bine până se încorporează toată margarina. Foloseşte o lingură de lemn. NU ca în imagine. Nu ştiu unde am rătăcit-o pe aia de prăjituri. E un dezastru la mine în bucătărie acum.
  6. Dacă vrei poţi să pui suc sau/şi coaja de lămâie. Amestecă. Lasă să se răcească dar NU de tot. E important. Prăjitura va trebui să se inmoaie şi durează mai mult dacă crema este rece.
  7. Am împărţit foia în 4
  8. Se ia prima bucată de foaie se pune 1/3 din cremă. Tot aşa până ai terminat foile.
  9. Se apasă un pic. Pune o greutate deasupra. Încearcă cu o tavă mai grea dar NU FOARTE grea.
  10. Se lasă o noapte după care se taie în romburi sau pătrăţele... sau ce crezi tu. Poţi folosi forme de inimă, stea, BRAD etc etc etc. Adorabile.
Menţiuni:
  1. Eu am tăiat-o imediat că muream de poftă. Am rămas extraordinar de surprinsă: EXCELENTĂ. Făina de soia e foarte indicată, nu mă aşteptam. Oricum, mai mereu a ieşit bună (cu mici excepţii când a trebuit să o mănânce căţelul!:) ) Nu mai făcusem de mult cu cremă simplă de apă, făină margarină FĂRĂ esenţă de lămâie sau alte bazaconii. O prefer de o mie de ori.

  2. Poţi folosi orice fel de cremă vrei. Evident nu va mai fi "albă ca zăpada originală". Eu mai adaug în cremă şi fulgi de nucă de cocos. Sau pun cacao/ness/zahăr ars (caramel). Poţi face creme de culori/gusturi diferite.

  3. Poţi întinde nişte cremă (un strat mai subţire) şi pe ultima foaie după care poţi împresura nucă de cocos sau seminţe de mac/in/susan/nucă.

  4. Poţi folosi şi făină de migdale la cremă, (dacă eşti celiac, ai grijă) în loc de făină de grâu. Nu am experimentat dar o voi face.

    Menţiuni: Pentru mai multe fotografii vizitează pagina Facebook: http://www.facebook.com/reteteindraznete.
    Poate vrei să pierzi 20 secunde să completezi sondajul pe această pagină. Mulţumesc. 

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii